• L’empresa pública municipal vol acostar-se més a la ciutadania i tindre una comunicació directa amb la ciutadania.

La Societat Anònima de Gestió (SAG) de l’Ajuntament de Sagunt ha llançat la seua nova imatge corporativa, que inclou una nova campanya de comunicació centrada en acostar més l’empresa pública municipal a la ciutadania de Sagunt mitjançant una interacció més directa amb els usuaris i usuàries del servei a través de la seua nova pàgina web i els seus nous perfils en xarxes socials.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el regidor delegat de la SAG, Roberto Rovira, acompanyats pel director general de la SAG, Enrique Catalá, i la responsable de Comunicació i Community Manager de l’empresa KliperDvila, que ha desenvolupat l’estratègia, Vanessa Charcos, han presentat aquest rebranding en què s’ha renovat la identitat de la marca de l’empresa municipal.

«Entenem que és un pas per a una SAG del S. XXI, també per a la seua modernització, i per a estar alineats amb el que ens està sol·licitant la ciutadania, que és que donem resposta a les diferents problemàtiques trobades a la nostra ciutat. Tot, en aqueixa línia de posada en valor del treball que ja es fa i de continuar millorant la qualitat del servei ciutadà és en la qual podem emmarcar aquesta iniciativa, i seguirem en direcció», ha manifestat el primer edil.

Per part seua, Rovira ha remarcat la necessitat d’una política pròpia de comunicació per a la SAG. «Una empresa com aquesta, amb un pressupost de més de 14 milions d’euros, necessita una política comunicativa pròpia. No estem parlant de màrqueting sinó que faça les seues pròpies notes de premsa, la seua pròpia difusió de tots els treballs que es fan i crec que és important, sobretot per a la transparència, aqueixa comunicació i aqueixa interacció entre els ciutadans i l’empresa pública municipal», ha puntualitzat el regidor de la SAG.

Aquesta nova identitat corporativa s’ha dissenyat després d’elaborar prèviament un estudi de mercat a partir d’enquestes telefòniques aleatòries realitzades al febrer d’enguany a veïns i veïnes del municipi amb la finalitat de conéixer el grau de notorietat i satisfacció de la ciutadania dels nuclis de població del municipi amb els serveis que presta la SAG, així com el seu nivell de coneixement sobre aquesta. Després de l’estudi dels resultats dels qüestionaris es va revelar que existeix un nivell alt de coneixement per part dels saguntins i saguntines i que, a més, la valoració que fan del treball de l’empresa pública seria d’un notable (7,01 sobre 10 punts).

Amb el coneixement d’aquests i moltes altres més dades relacionades amb l’activitat de l’ens, s’ha procedit a la reordenació de la marca, que contempla una renovació tant a nivell gràfic com de missatge i valors amb l’objectiu d’aconseguir millorar encara més la notorietat de la SAG i la confiança que desperta en els veïns i veïnes de la ciutat, així com actualitzar l’empresa i millorar-la en els seus serveis sobre la base d’un nou impuls i esperit de millora. En aquest sentit, el concepte creatiu sobre el qual es treballarà serà l’entorn directe de la ciutadania i el valor de servei públic de l’ens municipal i girarà al voltant de l’eix ‘El teu entorn, la nostra responsabilitat’, que juga amb el camp semàntic de la paraula ‘entorn’ i el relaciona amb altres àmbits com la sostenibilitat o la cura del medi ambient.

Els punts més destacats d’aquesta nova imatge corporativa són el disseny i programació d’una nova pàgina web i la renovació de la presència de l’empresa en xarxes socials. El website serà l’eina bàsica per a comunicar els serveis principals i els aspectes més rellevants relacionats amb la SAG mitjançant una renovada estructura que inclou una presentació de l’entitat pública, amb el Portal de Transparència, el Pla d’Igualtat i la normativa; un apartat de serveis; un altre dedicat a les contractacions i licitacions; o el de contacte, amb l’accés a les sol·licituds en línia, entre altres aspectes del menú.

Així mateix, les xarxes socials es configuren com un dels principals altaveus de l’empresa pública, al costat de la web. La nova presència de la SAG en xarxes socials arrancarà amb el seu perfil en Facebook i en Google MyBusiness (per a ajudar al posicionament de la pàgina web) i la intenció és ampliar posteriorment a altres plataformes com Instagram. D’altra banda, s’ha actualitzat també el perfil en LinkedIn.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha subratllat la possibilitat de «rebre d’una forma més contínua i facilitar al màxim la comunicació amb la ciutadania, de manera que els ciutadans i ciutadanes també tinguen un lloc fàcil i intuïtiu al qual dirigir-se, puguen comunicar les diferents incidències que ocorren a la ciutat i, per tant, que la SAG també puga donar una resposta més immediata, més ràpida a les necessitats expressades per la ciutadania», alguna cosa que es combinarà també amb les funcionalitats de l’aplicació Sagunt City que es va presentar el dimecres, desenvolupada pel Servei Municipal d’Informàtica i Comunicacions (SMIC) de l’Ajuntament de Sagunt.

Quant a l’estil gràfic, també s’ha redissenyat la tipografia i els símbols i logos, el to en què es realitzarà la comunicació i altres aspectes com la retolació dels vehicles corporatius mitjançant vinils o els uniformes dels empleats i empleades i fins i tot a la papereria, on els nous canvis i la nova marca s’aplicaran a tots els elements gràfics com a cartes, sobres, targetes de visita, enviaments confidencials, factures, albarans, carpetes, folis, etcètera.

En aquest sentit, assenyalen des de KliperDvila, l’empresa encarregada de desenvolupar i gestionar aquest nou branding, que «a través de la papereria corporativa es projecta la imatge de la SAG a l’exterior» i que la nova identitat corporativa, reflectida també en la indumentària dels seus empleats i empleades, contribueix a transmetre’ls un «sentiment de pertinença», motiu pel qual destaquen aquest «important» pas en el rebranding.

«Això no és una mera rentada de cara de la imatge sinó que és una estratègia de futur per a la SAG del segle XXI, que estiga molt més connectada amb tota la ciutadania, que en definitiva són els principals clients de la Societat Anònima de Gestió. D’una banda volem consolidar els mecanismes de transparència que té l’empresa pública», la qual cosa segons ha explicat Rovira, esdevé «una manera d’acostar l’empresa a la ciutadania» permetent-li fer les sol·licituds en línia d’una manera més senzilla, transmetre qualsevol queixa, sol·licitar el servei gratuït de recollida de mobles i estris domiciliaris, etcètera. «Això inclou també millorar els elements de participació», ha afegit.

Igualment, l’edil de la SAG ha anunciat que pròximament s’elaboraran campanyes de conscienciació ciutadana sobre la gestió de residus, la cura dels espais públics i jardins o la neteja dels carrers.​​