• El trencament del vehicle es va produir el passat 14 d’abril

    • La SAG va activar un protocol per a cobrir el servei i minimitzar els danys i molèsties ocasionades per aquesta situació

El passat 14 d’abril, el vehicle satèl·lit que recull el fem a Ciutat Vella va patir una important avaria, la qual cosa va obligar a la SAG a modificar el sistema de recollida per a no deixar sense servei als veïns i veïnes d’aquesta zona.

Aquesta situació va provocar, d’una banda, que, els contenidors que havien sigut traslladats pels satèl·lits per al seu buidatge no pogueren ser recol·locats en la seua ubicació habitual a causa de l’avaria. D’altra banda, els contenidors que no van ser traslladats van romandre en la seua ubicació, provocant alguna situació d’acumulació de fem.

En aquest sentit, i per a evitar la saturació i amuntegament de bosses de residus en les voreres, la SAG va activar un protocol d’actuació, intensificant el servei i establint tres torns de treball amb motocarros i operaris al llarg d’aqueixos dies.

A més, i per a pal·liar aquesta deficiència de contenidors en la zona baixa de Ciutat Vella, l’empresa pública va col·locar contenidors més xicotets, en concret de 1.100 litres, amb la finalitat que puguen ser recollits amb recol·lectors de càrrega posterior de 5 m³.

Pel que respecta a la zona alta, tenint en compte els problemes de seguretat que pot generar la col·locació de contenidors amb rodes a causa dels pendents, la recollida s’està realitzant de manera manual.

Diferents sistemes de recol·lecció per a Sagunt i Port de Sagunt

L’empresa pública SAG, que gestiona entre altres serveis la recollida de fem en el terme municipal de Sagunt, disposa de diferents sistemes de recol·lecció de fem, depenent de l’ample dels carrers i de la tipologia dels contenidors.

En el cas dels contenidors de 3.200 litres situats en Ciutat Vella, són traslladats per vehicles satèl·lits a zones amb ample suficient per a ser buidats per recol·lectors laterals. Una vegada buidats, són novament traslladats pels satèl·lits fins a la seua ubicació habitual.

Des de la SAG, lamenten profundament la situació generada durant aquests dies festius, per això, des de l’incident està treballant en el restabliment de les rutes, reforçant el servei per a pal·liar els danys i molèsties que aquesta situació inesperada ha pogut produir entre la ciutadania.